[Tex-nl] Vreemde suggestie van aspell voor het meervoud van foto

Pander pander at users.sourceforge.net
Tue Jan 9 19:55:54 CET 2018

Hoi allemaal,

$ echo "auto's" |aspell --lang=nl -a
@(#) International Ispell Version 3.1.20 (but really Aspell 0.60.7-20110707)
& auto's 41 0: auto 's, auto-'s, Aties, auto, autogas, autowas, Aats,
Ates, outs, Ots, altoos, autist, etuis, Otis, Ites, Tos, tos, Artis,
ets, Nauts, Arts, acts, alto, amto, arts, Amos, Juts, Nuts, Ruts, atol,
buts, duts, guts, huts, muts, puts, iets, Aktas, Antes, aktes, artes

$ dpkg -l|grep aspell-nl
ii  aspell-nl
1:2.10-5                                 all          Dutch dictionary
for Aspell

Voor meer info en bronbestanden, zie

https://packages.debian.org/stretch/aspell-nl

en

https://packages.ubuntu.com/artful/aspell-nl

Ik heb nog even in de database van OpenTaal gekeken, als extra controle,
maar het woord auto's zit in de woordenlijst die hiervoor is gebruikt.
Ik weet wel dat bij Hunspell je extra opties hebt voor spellingcontrole
met apostrof.

Groeten,

Pander

PS Onze nieuwe woordenlijst is gekeurd. Hopelijk binnen een maand of
twee hebben we updates voor alle spell checkers. Duurde helaas een paar
jaar, maar de lijsten zijn flink uitgebreid en verbeterd. Wil je
meehelpen, stuur me een bericht.