[Tex-nl] Vreemde suggestie van aspell voor het meervoud van foto

Hugo Coolens hugocoolens at gmail.com
Tue Jan 9 19:30:29 CET 2018

Op 8 januari 2018 om 01:11 schreef Wilfred van Rooijen <
wvanrooijen at yahoo.com>:

> Hallo,
>
> Ik zou beginnen met het woord "foto's" te vervangen door bijvoorbeeld
> "auto's" - kijk of dit hetzelfde probleem oplevert. Dan: gebruik je een
> apostrophe (shift-7 op mijn keyboard) in de tex input of iets anders? Het
> kan een bug zijn in aspell, of een fout in de aspell-woordenlijst,
> misschien is het woord "foto" geregistreerd als "foto " (met een
> (onbreekbare ?) spatie)?

Dag Wilfred,

Ik heb dit eens geprobeerd met auto's en krijg daar exact hetzelfde
fenomeen, aspell stelt voor om de spelling te wijzigen in auto 's. Ik
gebruik de apostrophe, op een Belgisch azerty toetsenbord is dat het teken
dat op dezelfde toets staat als de 4 op het niet numeriek gedeelte van het
toetsenbord.
Weet jij toevallig in welke file de woordenlijst staat die aspell gebruikt,
zodat ik die kan checken of aanpassen?

dank bij voorbaat en mvg.
Hugo