[Tex-nl] Vreemde suggestie van aspell voor het meervoud van foto

Pander pander at users.sourceforge.net
Mon Jan 8 18:05:56 CET 2018

Helaas. Ik ben een van de nieuwe ontwikkelaars van Hunspell. We hebben
van Mozilla subsidie gekregen om een versie 2.0 te maken. De scope is
gewijzigd om al het parsen, op die van onopgemaakte tekst na, eruit te
gooien.

In het verleden liepen anderen en ik hier met TeX ook tegenaan. Hunspell
is veel beter dan Aspell, maar alleen op onopgemaakte tekst. Het is te
lastig om parsen van alle formaten zoals ODF, SGML, XML, TeX en de
diverse smaken actief te blijven ondersteunen voor spellingcontrole.
Deze taak wordt teruggelegd bij de editor en IDE.