[Tex-nl] LaTeX redacteur gezocht

Siep Kroonenberg siepo at cybercomm.nl
Fri Jan 5 16:37:20 CET 2018

On Fri, Jan 05, 2018 at 03:08:48PM +0000, Arnold Bomans wrote:
>  Geachte heer, mevrouw,
>
>  Kan ik u inhuren om mijn LaTeX boek te verbeteren, meer specifiek, van het volgende te voorzien?

Enkele doe-het-zelf tips:

>  - Grootte, uitlijning en dergelijke, m.n. voor de marges; de \marginpar notities maken de marges te breed: notities kantelen? In de tekst schuiven zoals middeleeuwse sierletters?

Kijk eens hoe ver u komt met het geometry package.

>  - Ander lettertype naar keuze (thans Computer Modern Font, maar ik ben niet bekend met gebruik van MetaFont)

Bestudeer eens de LaTeX font catalogue: de voorbeelden zijn voorzien
van de benodigde preamble commando's en een URL naar het CTAN
package. Metafont komt er niet aan te pas.

>  - Pijltjes uit een standaard aanbod gebruiken (mij niet gelukt, zelf maar met picture environment gemaakt)
>  - Paragraaf-teken zonder inktvlek (zelf ook maar zo gemaakt)

Het package
`http://ctan.cs.uu.nl/help/Catalogue/entries/comprehensive.html'
bevat een dokument met alle denkbare symbolen en bijbehorende code.

Succes ermee,

--
Siep Kroonenberg