[Tex-nl] kleur onderdrukken in dvips

Wilfred van Rooijen wvanrooijen at yahoo.com
Thu Feb 8 12:49:39 CET 2018

En dan wellicht via \graphicspath{} de boel zo instellen dat je de files uit de ene folder of de andere neemt, dan hoef je uiteindelijk maar een parameter aan te passen in de tex-file.
Overigens, ik heb altijd gedacht dat jpeg2ps de "schoonste" EPS oplevert, dus vandaar dat ik die tool bij voorkeur gebruik maar dat is misschien achterhaald.

Groeten,Wilfred

    On Thursday, February 8, 2018, 8:09:44 PM GMT+9, Piet van Oostrum <piet-l at vanoostrum.org> wrote:

 Wilfred van Rooijen schreef:

 > Ik neem aan dat deze afbeeldingen van het Middeleeuwse handschrift scans zijn, en dat de
 > informatie beschikbaar is als JPG (of een ander "foto"-achtig formaat).
 >
 > Dan is het misschien een optie:
 >
 > - rename alle huidige $file.eps naar $file-color.eps
 > - converteer alle $file.jpg naar zwart/wit, bijvoorbeeld met ImageMagick "convert": $file-zw.jpg
 > - gebruik jpeg2ps om alle $file-zw.jpg naar $file.eps te converteren
 >
 > Het is iets meer werk, maar met een shell-scriptje is dat toch wel te doen.
 >
 > Wilfred

convert kan ook rechtstreeks eps -> eps doen (mits ghostscript geïnstalleerd is). En als de in- en output files in verschillende mappen staan is er geen hernoeming nodig.
--
Piet van Oostrum <piet-l at vanoostrum.org>
WWW: http://piet.vanoostrum.org/