[Tex-nl] kleur onderdrukken in dvips

andreal andreal at xs4all.nl
Wed Feb 7 14:37:28 CET 2018

Beste allemaal,

In het boek dat nu eindelijk naar de drukker gaat heb ik een groot
aantal afbeeldingen van karakters
in het middeleeuwse handschrift als eps ingevoegd. Deze afbeeldingen
zijn in kleur, maar het boek wordt gewoon zwart-wit. Ik lever het boek
aan als een 2400dpi Postscript bestand, maar kennelijk zitten daar de
kleuren nog in, want ik krijg het verzoek uit IJsland een
Postscriptbestand in grayscale te sturen. Wat voor optie moet ik dvips
meegeven om de kleuren naar grayscale om te zetten?

Bij voorbaat bedankt voor iedere aanwijzing,

Andrea de Leeuw van Weenen