[Tex-nl] Advies gevraagd voor boektypographie: gedeeld bladspiegel en bijzondere streep

Piet van Oostrum piet-l at pietvanoostrum.com
Wed Jan 4 21:27:32 CET 2017

Bas Dekker (TeXniek) schreef:

 > Beste mede TeX-ers,

[...]

> [...]
 > - werken met een parallel-environment, en de rechterkolom leeg laten, behalve voor de plaatjes
 >
 > De eerste optie lijkt mij sneller te implementeren, maar dan wordt het toegepast op het gehele
 > boek. Niet handig, zeker gezien er ook pagina's mogelijk moeten zijn zoals in deze andere link:
 > http://www.basd.nl/Vb2.pdf
 >
 > ... waar dus ook tekstelementen voorkomen die de gehele breedte in beslag nemen. Daar staat
 > tegenover dat Parallels geen floats toelaat, dus kan ik in de problemen komen met
 > pagina-overgangen en met de striktheid van de plaatsing.

Hallo allemaal,

Ook allemaal de beste wensen voor 2017.

Ik heb laatst zitten stoeien met dit soort opzetten. Met gebruik van marginpar, marginnote en paracol (beter dan parallel).Nog niet in een echt document maar gewoon met wat lipsum's etc. Ik heb twee voorbeelden erbij gevoegd. Ik heb nog niet gekeken hoe dast met floats gaat. Misschien kun je daar zelf even mee experimenteren.