[Tex-nl] [Ter info] Scan van boek "Hoeveel Letters?" 1950

Bas Dekker (TeXniek) texnics at digifuga.nl
Tue Dec 12 09:10:23 CET 2017

Op 12 dec. 2017, om 08:59 heeft Piet van Oostrum <piet-l at vanoostrum.org> het volgende geschreven:

> Hallo Bas,
>
> Zit hier niet gewoon copyright op?

Ik heb gekeken, maar heb niets kunnen vinden over de uitgevende stichting, noch over de rechthebbenden.
Eerlijk gezegd heb ik er ook geen hele grote moeite voor gedaan, maar het minimale aan checkwerk.

> Zo ja, is er dan toestemming gegeven om dit te verspreiden?

Nee. Ik ben overgegaan op verspreiden omdat ik de historische waarde van het boekje de moeite vond.

Dus het is waarschijnlijk illegaal, ja. Ik hoor het wel als er een aanklacht komt. Ik meen echter wel dat het boekje meer gediend wordt door gelezen te worden door liefhebbers dan te slapen in een stoffige la. Maar dat is geen geldende reden.

Hartelijke groeten,

BAsD

> Met hartelijke groeten,
> --