[Tex-nl] Gimp-afbeeldingen omzetten naar eps

J.A.J. Pater jajpater at gmail.com
Fri May 1 12:04:17 CEST 2015

Dag Andrea,

Gimp heeft een zogenaamde "batch modus" waarmee je het vanaf de command
line kunt aansturen.
Op die manier kun je het ook gebruiken om dezelfde bewerking op grote
hoeveelheden bestanden toe te passen.
Dat geldt dus ook voor het omzetten naar eps.

In de volgende link staat een uitleg voor hoe je van xcf naar png kunt
omzetten vanaf de comman line.
Dit moet dus mutatis mutandis ook kunnen voor xcf naar eps.
Maar je moet je er wel even in verdiepen ben ik bang.
Misschien dat je met google nog ergens een script kunt vinden wat je een
beetje aan kunt passen.

http://stackoverflow.com/questions/5794640/how-to-convert-xcf-to-png-using-gimp-from-the-command-line

Vriendelijke groet,

Adriaan.