[Tex-nl] [XeLaTeX] Probleem met inlezen van .eps bestanden

Bas Dekker (TeXniek) texnics at digifuga.nl
Tue May 6 15:46:51 CEST 2014

Op 6 mei 2014, om 15:17 heeft Hein Zelle <hein.zelle at bmtargoss.com> het volgende geschreven:

> Hallo Bas,

> Dat kan ik helaas ook niet zien, maar ik heb misschien wel een
> oplossing die werkt.

<knip>

>   Zo nee, dan is er iets mis met je eps file of met je
> ghostscript installatie.  Bij mij werkt bovenstaande en krijg ik een
> goede pdf file.

Yep, dat was het: upgrade naar Mavericks maakt een heleboel kapot. Dit geintje heb ik eerder gehad met allerlei paden, o.a. naar MySQL en dergelijke.

Dus voor alle Mac Users onder ons: upgrade naar Mavericks vereist een nieuwe installatie van Ghostscript. Dat moet tegenwoordig met XQuartz.

http://comments.gmane.org/gmane.comp.tex.macosx/44835

Daarna werkt alles als vanouds!

Hein: bedankt voor jouw input. Mooi staaltje stapsgewijs denken: zonder jouw input was ik nu nog naar het spoor aan het zoeken ;-).

Bedankt!

Bas Dekker
(sub-account voor TeXniek)

Postbus 11088