[Tex-nl] Tikz/pgf en cijfers met komma's

Koen Wybo koen.wybo at pandora.be
Tue May 6 00:23:36 CEST 2014

pgf-pie (http://code.google.com/p/pgf-pie/ ) is een heel leuk
Tikz/pgf-pakket om heel eenvoudig taartdiagrammen aan te maken:

\begin{tikzpicture}
\pie{60/ja, 10/nee, 24/misschien, 6/weet ik niet}
\end{tikzpicture}

En je krijgt een mooi resultaat.

Het pakket laat het toe om ook cijfers na de komma toe te voegen en
correct te rekenen. Er is echter 1 probleem: de cijfers moeten worden
ingegeven met punten als bijv. 60.15 in plaats van 60,15 (Belgische
weergave van cijfers). Je moet dus werken met punten in plaats van
komma's. Heb reeds uren gezocht om dit omgezet te krijgen maar het lukt
me helaas niet: intern gebruikt Tikz immers de komma om waarden af te
grenzen en een omzetting/hernoemen van een puntgetal naar kommagetal is
me niet gelukt (zelfs niet met {} ).
Is er iemand die hiervoor reeds een oplossing heeft?

Koen Wybo