[Tex-nl] op naam gestelde groepsmail

Pander pander at users.sourceforge.net
Tue Jan 28 16:39:24 CET 2014

On 28-01-14 16:27, Hein Zelle wrote:

> Goed punt. Ik wist niet dat mailman dat op probeert te lossen door
> aan meerdere geaddresseerden op de zelfde server in één keer te sturen.
> Ondersteunt het email protocol dat überhaupt?

Deels, maar je kan beter een functie uit mailman daarvoor aanroepen,
zeker als je doelgroep al in mailman zit.

> Op het moment dat je email met persoonlijke aanhef gaat aanmaken
> vervalt volgens mij elk voordeel, het worden individuele emails die
> hoe dan ook één voor één verstuurd moeten worden.  Inderdaad iets om
> op te letten met bijlagen en grote aantallen geaddresseerden.

Klopt, dan ga je weer verschillende emails versturen. Dat is vast de
reden dat het niet in mailman zit omdat het dan weer inefficiënt wordt.

Neem een account bij mailchimp en/of stel de vraag in de mailman
mailinglijst.