[Tex-nl] op naam gestelde groepsmail

Hein Zelle hein.zelle at bmtargoss.com
Tue Jan 28 16:27:41 CET 2014

Pander wrote:

> Het versturen van email naar een paar honderd gebruikers is niet
> triviaal. Software zoals mailman groepeerd mails per hostname en
> verstuurd ze gebundeld. Als je dit dus met een eenvoudig scripte los
> verstuurd, en zeker als er bijlagen bij zitten, kan dit héél lang duren.

Goed punt. Ik wist niet dat mailman dat op probeert te lossen door
aan meerdere geaddresseerden op de zelfde server in één keer te sturen.
Ondersteunt het email protocol dat überhaupt?

Op het moment dat je email met persoonlijke aanhef gaat aanmaken
vervalt volgens mij elk voordeel, het worden individuele emails die
hoe dan ook één voor één verstuurd moeten worden.  Inderdaad iets om
op te letten met bijlagen en grote aantallen geaddresseerden.

Groeten,
	Hein

--

Dr. Hein Zelle
Senior consultant meteorology & oceanography

Tel:        +31 (0)527-242299
Fax:        +31 (0)527-242016
E-mail:     hein.zelle at bmtargoss.com
Website:    www.bmtargoss.com

BMT ARGOSS b.v.
Voorsterweg 28, 8316 PT Marknesse, the Netherlands
Postal address: P.O. Box 61, 8325 ZH Vollenhove, the Netherlands

Registered in The Netherlands, Registered no. 39060160.

Unless otherwise agreed by BMT ARGOSS in writing, all work,
services, goods or products supplied by BMT ARGOSS shall be subject
to and governed by BMT ARGOSS' own terms and conditions which are
available for inspection from BMT ARGOSS on request.

E-mail confidentiality notice and disclaimer:
The contents of this e-mail and any attachments are intended for the
use of the mail addressee(s) shown. If you are not that person, you
are not allowed to read it, to take any action based upon it or to
copy it, forward, distribute or disclose the contents of it and you
should please delete it from your system. BMT ARGOSS does not accept
liability for any errors or omissions in the context of this e-mail or
its attachments which arise as a result of internet transmission, nor
accept liability for statements which are those of the author and
clearly not made on behalf of BMT ARGOSS.