[Tex-nl] op naam gestelde groepsmail

Hein Zelle hein.zelle at bmtargoss.com
Tue Jan 28 15:57:33 CET 2014

Beste Hans,

> Je zou een scriptje kunnen schrijven (Python/Perl/Ruby...) om de
> emails te genereren of gebruik maken van een service zoals
> MailChimp. Die is gratis voor kleine aantallen. En waarschijnlijk is
> het daarbij mogelijk om de mails te personaliseren.

er vanuit gaande dat je emails wilt sturen met persoonlijke aanhef (en
dus geen pdf's uit latex), dan zou ik voor windows inderdaad Piet's
suggestie volgen.

Onder linux is het met een bash script en het "mail" commando vrij
eenvoudig te realiseren als je een lijst van adressen met bijbehorende
persoonlijke aanroep hebt.  Onderstaand voorbeeld is niet getest!

Groeten,
	Hein Zelle

---

adressenlijst.txt

hein.zelle at bmtargoss.com,heer Zelle,Hein Zelle
piet.paulusma at hetweer.com,heer Paulusma,Hein Zelle
mister.X at google.com,heer X,Jaap X

---

mijnbrief.txt

Dit is de inhoud van mijn brief.
Vriendelijke groeten,

	     Hein Zelle

---

mailscript.sh

#!/bin/bash

for l in $(cat adressenlijst.txt); do

    email=$(echo $l | cut -d, -f1)
    aanhef=$(echo $l | cut -d, -f2)
    naam=$(echo $l | cut -d, -f3)

    echo "Geachte $aanhef" > briefje.txt
    cat mijnbrief.txt >> briefje.txt

    cat briefje.txt | mail -s "onderwerp: persoonlijke brief voor $naam" $email

done

--

Dr. Hein Zelle
Senior consultant meteorology & oceanography

Tel:        +31 (0)527-242299
Fax:        +31 (0)527-242016
E-mail:     hein.zelle at bmtargoss.com
Website:    www.bmtargoss.com

BMT ARGOSS b.v.
Voorsterweg 28, 8316 PT Marknesse, the Netherlands
Postal address: P.O. Box 61, 8325 ZH Vollenhove, the Netherlands

Registered in The Netherlands, Registered no. 39060160.

Unless otherwise agreed by BMT ARGOSS in writing, all work,
services, goods or products supplied by BMT ARGOSS shall be subject
to and governed by BMT ARGOSS' own terms and conditions which are
available for inspection from BMT ARGOSS on request.

E-mail confidentiality notice and disclaimer:
The contents of this e-mail and any attachments are intended for the
use of the mail addressee(s) shown. If you are not that person, you
are not allowed to read it, to take any action based upon it or to
copy it, forward, distribute or disclose the contents of it and you
should please delete it from your system. BMT ARGOSS does not accept
liability for any errors or omissions in the context of this e-mail or
its attachments which arise as a result of internet transmission, nor
accept liability for statements which are those of the author and
clearly not made on behalf of BMT ARGOSS.