[Tex-nl] op naam gestelde groepsmail

Piet van Oostrum piet at vanoostrum.org
Tue Jan 28 15:47:40 CET 2014

j.m.bessem wrote:

 > Met de constructie, ooit door iemand aangereikt,
 >
 > \newcommand{\myletter}[9]{%
 >
 > \begin{letter}{   }
 >
 > \end{letter}}
 >
 > \begin{document}
 >
 > \InputIfFileExists{ }{}{ }
 >
 > \end{document}
 >
 > verstuur ik al jaren tot volle tevredenheid op naam gestelde brieven naar de leden van onze
 > vereniging.
 >
 > We willen dat nu per e-mail gaan doen. Is er een mogelijkheid  groepsmail te versturen waarbij de
 > naam van de geadresseerde automatisch in de aanhef komt te staan?

> [...]

Wil je de door LaTeX gegenereerde brieven per email opsturen of gewoon een text en/of HTLM email?

Je zou een scriptje kunnen schrijven (Python/Perl/Ruby...) om de emails te genereren of gebruik maken van een service zoals MailChimp. Die is gratis voor kleine aantallen. En waarschijnlijk is het daarbij mogelijk om de mails te personaliseren.

--
Piet van Oostrum <piet at vanoostrum.org>
WWW: http://pietvanoostrum.com/