[Tex-nl] compressie cyrillische fonts / documentgrootte

Hein Zelle hein.zelle at bmtargoss.com
Wed Sep 25 13:13:56 CEST 2013

Hoi Wilfred,

> Als je nu al UTF-8 gebruikt voor de input file, dan kan je bij wijze
> van spreken direct overstappen op xelatex. Dat gezegd hebbende kan
> ik natuurlijk niet beoordelen of de PDF uiteindelijk (veel) kleiner
> gaat worden...

Dat ga ik dan eens proberen als test - als het helpot met een OTF font
dan zou het een uitkomst kunnen zijn.

Ondertussen heb ik een gs re-coding gevonden door embedded fonts uit
te schakelen die 20k van de file grootte afsnoept (een begin). Het
gekke is dat zip vervolgens de file kan reduceren met nog eens 80k,
terwijl op het originele document zip nauwelijks zin heeft.  Helaas
willen we liever geen gezipte documenten sturen, dus de zoektocht gaat
nog even verder.

Groeten,
Hein

> Da garoeta,
> Wilfred

Dr. Hein Zelle
Senior consultant meteorology & oceanography
BMT ARGOSS

Tel:        +31 (0)527-242299
Fax:        +31 (0)527-242016
E-mail:     hein.zelle at bmtargoss.com
Website:    www.bmtargoss.com

BMT ARGOSS b.v.
Voorsterweg 28, 8316 PT Marknesse, the Netherlands
Postal address: P.O. Box 61, 8325 ZH Vollenhove, the Netherlands

Registered in The Netherlands, Registered no. 39060160.

Unless otherwise agreed by BMT ARGOSS in writing, all work,
services, goods or products supplied by BMT ARGOSS shall be subject
to and governed by BMT ARGOSS' own terms and conditions which are
available for inspection from BMT ARGOSS on request.

E-mail confidentiality notice and disclaimer:
The contents of this e-mail and any attachments are intended for the
use of the mail addressee(s) shown. If you are not that person, you
are not allowed to read it, to take any action based upon it or to
copy it, forward, distribute or disclose the contents of it and you
should please delete it from your system. BMT ARGOSS does not accept
liability for any errors or omissions in the context of this e-mail or
its attachments which arise as a result of internet transmission, nor
accept liability for statements which are those of the author and
clearly not made on behalf of BMT ARGOSS.