[Tex-nl] Knuth interview

Johan Wevers johanw at vulcan.xs4all.nl
Sat Jun 29 12:26:32 CEST 2013

On 28-06-2013 20:09, Johan Vromans wrote:

> Het was (is) een grote uitgever van IT boeken. Denk maar eens aan bv.
> een referentie-naslagwerk over Unicode, met allerlei tabellen, duizenden
> 'vreemde' tekens, etc. Dat doe je niet in een tekstbestandje.

Nee, maar zoiets is ook een crime op epub readers omdat je maar moet
afwachten of die de juiste lettertypes aankunnen. Je kunt wel fonts
embedden maar dat ondersteunen veel readers (met name de goedkopere of
software op telefoons) niet en dan kun je dus tabellen met onzin
krijgen. Aan de andere kant, de layout van dit soort opzoektabellen
lijkt me hier veel minder een probleem dan de juistheid. Pdf is hier
minder flexibel maar misschien wel accurater.

--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html