[Tex-nl] Knuth interview

J.A.J. Pater jajpater at gmail.com
Sat Jun 29 10:51:14 CEST 2013

Op 28-06-13 15:28, Hans Hagen schreef:

> - gemakkelijk thesis schrijven: hopelijk is de inhoud daarmee gediend;
> ik vraag me trouwens af hoe flexibel universiteiten daarin zijn (ik
> heb genoeg voorbeelden gezien van rigide richtlijnen; het gedwongen
> voorschrijven van een of andere tex variant is net zo vreemd als
> gedwongen msword of zo voorschrijven; ik heb mooie verslagen gezien
> gemaakt in indesign bv);
Even een anekdote: Afgelopen week is een vriend van mij gepromoveerd.
Bij het opmaken van zijn proefschrift was er één voetnoot verschoven,
zodat vanaf een bepaalde bladzijde alle voetnoten er één waren
opgeschoven. Nu wordt het overnieuw gedrukt. Als hij TeX had gebruikt
had dat natuurlijk ook kunnen gebeuren,
maar toch vermoed ik dat de kans op dergelijke fouten daardoor iets
kleiner geweest zou zijn

> - wiskundige formules aanmaken: tex is niet beperkt tot een discipline
> (en kan ook uitstekend worden gebtuikt om lelijke formules aan te
> maken); de vraag is in hoeverre de tex wereld zal kunnen meekomen in
> bv ebooks en dus andere coderingen
Dat is een goed punt. Een goede ePubTeX zou welkom zijn.

Groetjes,

Adriaan.