[Tex-nl] Knuth interview

Johan Vromans jvromans at squirrel.nl
Thu Jun 27 09:47:06 CEST 2013

"Rick van Rein (OpenFortress)" <rick at openfortress.nl> writes:

>  -- dat niemand lijkt te zien dat de meestgebruikte projectiesoftware
>  letters ongelijk spatieert omdat het posities afrondt op (grote)
>  beeldpunten

Och...

Vorig jaar in de clinch gelegen met een grote uitgever van IT boeken.
Tot voor enkele jaren geleden leverde die prima (en ook mooie) boeken.
Maar tot mijn grote schrik, verbazing en ontsteltenis bleek dat er
tegenwoordig niemand meer rondloopt die de kunst van typesetting
beheerst. De focus ligt op ebooks en daar spelen elementaire en
essentiële zaken als uitvulling, kerning, bladspiegel, juiste
lettertypes kennelijk niet meer mee.

Dat was voor een boek van een ander, gelukkig heb ik destijds
afgesproken dat ik voor mijn boek de camera-ready PostScript
(tegenwoordig PDF) aanlever. Door LaTeX aangemaakt, uiteraard.

-- Johan