[Tex-nl] Knuth interview --> toekomst LaTeX/TeX/etc

gerardvannes at hccnet.nl gerardvannes at hccnet.nl
Thu Jun 27 09:31:48 CEST 2013

Ben Geels slingert m.i. een heel belangrijks punt
aan.

Mogelijk dat Hans Hagen het vanmiddag op de
NTG-bijeenkomst aanslingert in zijn lezing:
"Does TeX have a future?

Ik denk dat LaTeX (en ook de NTG die deze maand
zelfs 25 jaar bestond!) zeker toekomst heeft als we
educatie_bij_de_bron de hoogste prioriteit geven.

Zorg dat er meer docenten als Ben Geels zijn. Zorg
voor basiscursussen/bijeenkomsten speciaal voor
(wiskunde) docenten. Zij zijn een uitstekende bron
om LaTeX verder te verspreiden onder hun doelgroep
(leerlingen), die m.i. zeer ontvankelijk hiervoor is.
Lijkt mij een mooie taak voor de NTG om dit
uit te werken, te ondersteunen en te faciliteren.

En... een enthousiaste docent wordt snel lid van de NTG.

Mvg
Gerard van Nes