[Tex-nl] Uitlijning titels volgens BIN-normen

Koen Wybo koen.wybo at pandora.be
Fri Feb 8 20:04:39 CET 2013

Dag Tex'ers,

De Belgische BIN-normen spelen me weer parten. Een afgrijselijke lay-out
wordt van overheidswege opgedrongen voor zowel studenten als docenten.
Op volgend probleem ben ik reeds een tijdje aan het zoeken maar helaas
zonder succes.

Men eist dat de nummering van de chapters, secties, subsecties, enz.
heel specifiek is. De nummering staat links en men laat de titels
inspringen zodat deze onder elkaar komen te staan. Een voorbeeld zit in
bijlage.
Ik maak gebruik van KOMA-script en breidt dit uit met titlesec maar het
lukt me niet. Als ik een extra witruimte opgeef dan blijkt deze mee te
uitlijnen met het nummer, varieert dus in lengte en staan de titels niet
op 1 lijn.

\titleformat{\section}

{\normalfont\LARGE\sffamily\color{Genesis-red}}{\textsc%
{
{\thesection}}}%
{1em}{\color{Genesis-red}\LARGE}

Koen Wybo