[Tex-nl] Nederlandse aanhalingstekens in pdfLaTeX

Erik-Jan Vens erik-jan at ejvens.net
Thu Dec 12 20:02:05 CET 2013

Dag allen,

Ik ben na heel veel jaren weer eens met TeX bezig. Niet LaTeX maar
gewoon TeX omdat ik daar ervaring mee had.

Ik moet in een project on-the-fly PDF's maken van gegevens uit een
database en dacht meteen aan TeX als motor. Nu is mijn TeX wat roestig
maar ik heb alles redelijk makkelijk aan de praat gekregen. Alleen die
UTF-8 invoer...

Alles wat in de database zit is in UTF-8. Ik heb een filtertje gemaakt
dat de invoer omzet in codes. Maar lees ik hier dat je het ook
rechtstreeks aan TeX aan kunt bieden?

Bedankt voor het antwoord,
vriendelijke groet,

Erik-Jan Vens