[Tex-nl] Nederlandse aanhalingstekens in pdfLaTeX

Johan Wevers johanw at vulcan.xs4all.nl
Thu Dec 5 18:50:08 CET 2013

On 05-12-2013 9:41, Hein Zelle wrote:

> - Standaard onder windows krijg je een toetsenbord instelling die
>   speciale tekens interpreteert: "e -> ë.

Alleen als je zo onvoorzichtig bent geweest dat keyboard niet op US te
zetten maar op US international, of op NL (die niet meer bestaan
afgezien van meer dan 15 jaar oude oude IBM toetsenborden). ZEER
irritant als je wel eens quotes in de tekst gebruikt, of in wachtwoorden
waar je niet ziet wat de computer denkt dat je ingetypt hebt.

De uitvinden van de "dead keys" zou wat mij betreft een beroepsverbod
moeten krijgen om nog ooit met computers te werken. Samen met de
uitvinder van de "personalized menus" trouwens.

--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html