[Tex-nl] off-topic: licenties voor Microsoft lettertypes?

Hein Zelle hein.zelle at bmtargoss.com
Mon Sep 10 09:17:23 CEST 2012

Beste Koen Wybo,

zitten de lettertypes die je nodig hebt in het linux pakket
"mscorefonts"?  Zie http://corefonts.sourceforge.net/ voor meer
informatie.  Dit pakket is gebaseerd op een set fonts die Microsoft
ooit (per ongeluk?) met een open-source licentie op internet geplaatst
heeft.  Sindsdien hebben ze die weer verwijderd, maar de open source
gemeenschap heeft het pakket natuurlijk bewaard en levert het onder de
zelfde licentie door.

Als de fonts die je nodig hebt hier in zitten (standaard fonts als
arial in ieder geval wel) dan kun je daar, voor zover ik weet, legaal
mee uit de voeten.  Controleren kan natuurlijk geen kwaad.

De meeste linux distributies (ubuntu en debian in ieder geval) hebben
hier een pakketje voor.

Groeten,
	Hein

--

Dr. Hein Zelle
Senior consultant meteorology & oceanography

Tel:        +31 (0)527-242299
Fax:        +31 (0)527-242016
E-mail:     hein.zelle at bmtargoss.com
Website:    www.bmtargoss.com

BMT ARGOSS b.v.

Voorsterweg 28, 8316 PT Marknesse, the Netherlands
Postal address: P.O. Box 61, 8325 ZH Vollenhove, the Netherlands

Registered in The Netherlands, Registered no. 39060160.

Unless otherwise agreed by BMT ARGOSS in writing, all work,
services, goods or products supplied by BMT ARGOSS shall be subject
to and governed by BMT ARGOSS' own terms and conditions which are
available for inspection from BMT ARGOSS on request.

----Confidentiality Notice & Disclaimer----

The contents of this e-mail and any attachments are intended for the
use of the mail addressee(s) shown. If you are not that person, you
are not allowed to read it, to take any action based upon it or to
copy it, forward, distribute or disclose the contents of it and you
should please delete it from your system. BMT ARGOSS does not accept
liability for any errors or omissions in the context of this e-mail or
its attachments which arise as a result of internet transmission, nor
accept liability for statements which are those of the author and
clearly not made on behalf of BMT ARGOSS.