[Tex-nl] off-topic: licenties voor Microsoft lettertypes?

Koen Wybo koen.wybo at pandora.be
Sun Sep 9 10:26:35 CEST 2012

Op 08-09-12 10:15, Piet van Oostrum schreef:
> Koen Wybo wrote:
>
>   >  Mijn school is van plan om voor hun officiële communicatie een microsoft
>   >  lettertype te gebruiken (dat in MS Office 2007 -2010 zit).
>   >  Als niet Microsoft Office-gebruiker: mag ik dit lettertype 'zomaar' met
>   >  LaTeX gebruiken of moet ik me ergens een licentie aanschaffen?
>
> Dat zul je toch echt in de licentievoorwaarden van het font moeten opzoeken.

Net ontdekt dat het lettertype ook bij de vrije Powerpoint Viewer zit
(http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=6).
Als ik het goed lees heb ik twee keer pech: mag niet gebruikt worden in
LaTeX maar enkel met het programma Powerpiont Viewer en ... ik mag de
lettertypes niet gebruiken omdat ik met linux werk. Leuk detail ;-)

U mag de lettertypen bij PowerPoint Viewer alleen gebruiken om inhoud
weer te geven en af te drukken van een apparaat waarop een Microsoft
Windows-besturingssysteem is geïnstalleerd. Verder mag u alleen:

     lettertypen in inhoud insluiten voor zover de
insluitingsbeperkingen van de lettertypen dit toelaten
     en de lettertypen tijdelijk naar een printer of ander
uitvoerapparaat downloaden bij het afdrukken van inhoud.

U mag de lettertypen niet op andere apparaten kopiëren, installeren of
gebruiken.