[Tex-nl] Pattern-hyphenation/breaking

Pander pander at users.sourceforge.net
Mon Oct 29 12:41:42 CET 2012

On 2012-10-29 12:34, Bas Dekker (TeXniek) wrote:

> [...]
>
> De documentatie die ik schrijf is technisch, dus ik moet ook litterals
> in de lopende documentatie-tekst weergeven. Een daarvan is een
> hash-reference in Perl. Dat wordt zo geschreven:
> $data->{$sheet}->{$record}->{'=orddata='}.
>
> Als ik zoiets door Pod::LaTeX, dan krijg ik deze code in mijn
> TeX-file:  \texttt{\$data-$>$\{\$sheet\}-$>$\{\$record\}-$>$\{'=orddata='\}}.
>
> An sich is dat acceptabel. Vervelender is dat LaTeX dit patroon niet
> afbreekt, dus ik krijg een heleboel "Overfull hbox"-meldingen.
>
> Ik heb eea geprobeerd, maar het is mij niet gelukt om TeX te vertellen

Vraag het eens op de nieuwsgroep comp.text.tex
https://groups.google.com/forum/?fromgroups#!forum/comp.text.tex

OpenTaal gaat volgend jaar de open source afbreekpatronen voor het
Nederlands herzien. Dat doen we in samenwerking met Dante (Duitse TeX
gebruikersgroep) met een rijker formaat voor beter afbreken. Dat zal ook
de nodige softwareaanpassingen met zich meebrengen.