[Tex-nl] Te groot - teken???

Hans Hagen pragma at wxs.nl
Wed May 2 10:33:56 CEST 2012

On 2-5-2012 10:27, Kees van der Laan wrote:
> Moi TeXers,
>
> Ik verbaasde mij laatst over
>
> J($-.1$, j) versus
>
> J$_{(-.1,\,j)}$ versus

> \bye
>

> Waarbij het min-teken in het 2e geva lin de index positie naar mijn mening nog te groot werd weergegevenm , via TeXworks.
>

> Wat vinden jullie?

Met \hbox ben je weer terug in text mode en dus ook in de math textsize;
je zal dus expliciet \scriptsize of iets vergelijkbaars moeten instellen
binnen die box. Vaak hebben macro paketten een helper daarvoor.

                                           Hans Hagen | PRAGMA ADE
               Ridderstraat 27 | 8061 GH Hasselt | The Netherlands
     tel: 038 477 53 69 | voip: 087 875 68 74 | www.pragma-ade.com