[Tex-nl] Toevoegen voor- en achterkaft aan een TeX-document, met toevoeging rubrieken

Piet van Oostrum piet at vanoostrum.org
Wed Mar 28 14:09:50 CEST 2012

Wilfred van Rooijen schreef:

 > Laat ook ik mijn twee centen toevoegen:
 >
 > De kaften zijn PDF files. Je kan met textpos boxen met tekst
 > toevoegen in absolute coordinaten. Ik weet alleen niet of LaTeX de
 > achtergrond van een dergelijke box kleurt (wit) of transparant houdt.

De achtergrond van tekst in LaTeX is transparant. Ik heb dat vaak genoeg gedaan: een tekst bovenop een plaatje. Geen enkel probleem. Je kunt het overigens ook doen door beide in een picture-omgeving te zetten, dan kun je het met standaard LaTeX-commando's doen.
--
Piet van Oostrum <piet at vanoostrum.org>
WWW: http://pietvanoostrum.com/