[Tex-nl] Toevoegen voor- en achterkaft aan een TeX-document, met toevoeging rubrieken

Hendri Hondorp g.h.w.hondorp at utwente.nl
Wed Mar 28 12:18:20 CEST 2012

Dag Bas,

Het package pdfpages kan je mogelijk verder helpen.
Nadat je XeLaTeX een pdf file hebt laten produceren heb je in feite 3
pdf-bestanden (voorkaft, tekst en achterkaft).
Deze 3 pdffiles kun je mbv \includepdf laten invoegen.

Op de eerste pagina, kun je dan de tekst over het pdf document plaatsen.
Ik heb dat nog niet uitgeprobeerd, of dit werkt, ik vermoed van wel: ik
heb namelijk een student van mijn vakgroep ooit iets zien maken met
pdflatex waarmee hij in staat was om comments in een pdf Paper te
plaatsen (net zoals Word dat ook tegenwoordig kan doen). En ook het
gebruik van het package fancyheaders doet wel wat het moet doen (nieuwe
header en footer maken over de ge-include pdf file9s) heen), waarom zou
het hier niet mee kunnen lukken.

Door dan weer een nieuwe pdf te maken, heb je een pdf file van 3
pdfiles. Je hebt dan een twee-traps raket:
1. perl -> excel -> xelatex maakt tekst.pdf
2. mbv (pdf)latex en het package pdfpages voorkaft.pdf tekst.pdf en
achterkaft.pdf laten samenvoegen tot 1 pdf document. De tekst staat dan
in het latex document (wat je eventueel ook met perl laat generen als je
toch bezig bent).

Succes ermee en ik ben benieuwd of mijn tip je verder kan helpen.

Hendri Hondorp
Universiteit Twente

On 28-03-12 11:44, Bas Dekker (TeXniek) wrote:

> Dag allemaal,
>

> Ik heb advies nodig over het volgende:
>
> Ik heb een Perl-programma gemaakt dat een Excel-lijst uitleest,
> processet, en de verwerkte data samen met vormgevings-instructies in
> een LaTeX-file dumpt (het betreft een lesrooster voor een
> cultuureducatiecentrum). Een XeLaTeX run produceert een pdf.
>
> Nu moet er aan het bestand een voor- en een achterkaft worden
> toegevoegd. Ik heb deze kaften van de vormgever ontvangen, als twee
> losse pdf-bestanden.
>
> En om het feest compleet te maken: op de voorkaft moet een variabele
> [...]

\documentclass{mailmessage} %%
\usepackage{signature}      %% Yes this is LaTeX, simple isn't it?
\begin{document}            %%
   \name{G.H.W. Hondorp (Hendri)}
   \company{University of Twente}
   \department{Department of Electrical Engineering, Mathematics and \\
               Computer Science}
   \group{HMI: Human Media Interaction}
   \url{http://hmi.ewi.utwente.nl}
   \email{G.H.W.Hondorp at utwente.nl}