[Tex-nl] Hoe kan XeLaTaX een apostrophe of single quote tonen?

Pander pander at users.sourceforge.net
Wed Mar 21 11:12:02 CET 2012

On 2012-03-21 10:44, Wilfred van Rooijen wrote:
> Als je xetex gebruikt: tex-remapping via de optie [Mapping=tex-text] in
> fontspec. Het is best mogelijk dat TeX Gyre Pagella geen glyph heeft
> voor de quote die je wilt.

Aangezien ik tegenwoorden (bijna) alles in UTF-8 schrijf ken ik dus
beter [Mapping=tex-text] verwijderen om dit soort neveneffecten te
voorkomen. Klopt het dat ik dan meer WYSIWYG hebt t.o.v. karakters zoals
enkele en dubbele aanhalingstekens?

Is dat https://www.cl.cam.ac.uk/~mgk25/ucs/quotes.html niet meer of
minder van toepassing?