[Tex-nl] ovalbox met uitsparing

Koen Wybo koen.wybo at telenet.be
Mon Jan 16 21:46:22 CET 2012

Opdracht : voor mijn leerlingen maak ik een opvallende box in mijn
cursus die tot doel heeft om te 'bijbelen'.
Met ovalbox lukt het me redelijk om een commando  te maken die de nodige
'ingrediënten' heeft :

  \newcommand \bijbel[2]{
\bigskip
\ovalbox{
\begin{minipage}[b]{\linewidth}\begin{minipage}[l]{0.3\linewidth}
\includegraphics[width=20mm]{beelden/bijbel3}    \end{minipage}
     \hspace{0.4cm}
   \begin{minipage}[r]{0.6\linewidth}\vspace{2mm} {\LARGE #1} \\  #2
\vspace{2mm} \end{minipage}
         \end{minipage}
}
\bigskip
}

Maar een mens wil net dat ietsje meer en de puntjes op de
spreekwoordelijke i zetten. In bijlage toont de bovenste afbeelding wat
ik zo ongeveer bereik. Graag zou ik echter het effect van de onderste
afbeelding verkrijgen. Het betreft voornamelijk de foto van de bijbel.
Daar zou ik graag de bovenste bolle hoek mee laten uitsnijden zodat het
een mooi geheel vormt. Weet iemand hoe ik dit in LaTeX (pstricks, tikz,
...) voor elkaar krijg?

Koen