[Tex-nl] Fontafhankelijke ongewenste extra witregel na minteken

Piet van Oostrum piet at vanoostrum.org
Sat Feb 25 21:52:58 CET 2012

In een minipage wordt de \emergencystretch gezet. Gewoon om de afbreking een handje te helpen als de minipage erg small is. De afbreking doet dan nog een derde ronde als er met de eerste twee passes geen gunstig resultaat behaald wordt. De emergencystretch geeft dan aan hoeveel een regel extra opgerekt mag worden denk ik. Als je in de minipage \emergencystretch=0pt zet wordt alles weer normaal (t/m 3pt ook nog).

Waarom die derde pass bij een -teken een extra regel invoegt is me nog niet duidelijk.
--
Piet van Oostrum <piet at vanoostrum.org>
WWW: http://pietvanoostrum.com/