[Tex-nl] Fontafhankelijke ongewenste extra witregel na minteken

Wybo Dekker wybo at xs4all.nl
Sat Feb 25 10:33:43 CET 2012

Tot mijn verbazing kon ik het in de huidige vorm nog verder beperken:
geen gek font meer nodig, gewoon cm, gewoon serif

On 2012-02-25 02:15, Wilfred van Rooijen wrote:
> Ik heb de test met xelatex + DejaVu Sans Mono gedaan, en met pdflatex +
> tgtermes en in beide gevallen kan ik geen verschil ontdekken tussen de
> twee kolommen dus ik vraag me af wat jullie precies bedoelen? Kan iemand
> ergens een PDF uploaden om het te laten zien?

pdf en source hierbij

> Het is misschien een hele stomme opmerking, maar ik neem aan dat in
> LaTeX het afbreek-teken een andere interne codering heeft dan een
> min-teken. Ik kan me ook voorstellen dat in veel gevallen het
> afbreek-teken en het min-teken met hetzelfde symbool (liggend streepje)
> kunnen worden gerepresenteerd, en dat daardoor LaTeX in sommige gevallen
> denkt dat een min-teken eigenlijk een afbreek-teken is?

het ontgaat me wat je hier bedoelt. Er staat gewoon een min-teken, ASCII
0x2D. Wat niet wegneemt dat TeX dat een speciale behandeling zou kunnen
geven omdat het een afbreekpunt kan zijn.

--
Wybo