[Tex-nl] default font in beamer

Hein Zelle hein.zelle at bmtargoss.com
Mon Dec 3 11:10:59 CET 2012

Beste Tex-gebruikers,

ik heb een beamer stijl gemaakt voor ons bedrijf, op zich naar
tevredenheid hoewel het een hoop gepruts is om harde layout af te
dwingen.  Eén probleem blijft: default krijg ik een vreemd sans-serif
font voor titels en tekst, met hele hoge hoofdletters. (bijna twee
keer zo hoog als de normale letters).

Heeft iemand een idee hoe je dit kunt aanpassen of waar het van komt?
De "g" is ook vreemd, een oude typmachine g met streepje naar
rechtsboven en een gesloten lus onder.

Ik zie alleen één melding over een niet gevonden font in de log:

> LaTeX Font Info:  Try loading font information for OMS+cmss on input line 52.
> LaTeX Font Info:  No file OMScmss.fd. on input line 52.
> LaTeX Font Warning: Font shape `OMS/cmss/m/n' undefined
> (Font)              using `OMS/cmsy/m/n' instead
> (Font)              for symbol `textbullet' on input line 52.

Dat lijkt over de textbullet te gaan, dus zou het niet moeten zijn.
Ik gebruik voor zover ik weet de default beamer fonts, ik selecteer
nergens iets anders.

Enig idee?  Ik kan screenshots /logfiles opsturen indien gewenst.
Als ik van thema wissel (Antibes) blijft het font gelijk.  Suggereert
dat er iets met mijn installatie of fonts mis gaat, Antibes op de
beamer website geeft een ander font.

Vriendelijke groeten,
     Hein Zelle

--

Dr. Hein Zelle
Senior consultant meteorology & oceanography

Tel:        +31 (0)527-242299
Fax:        +31 (0)527-242016
E-mail:     hein.zelle at bmtargoss.com
Website:    www.bmtargoss.com

BMT ARGOSS b.v.

Voorsterweg 28, 8316 PT Marknesse, the Netherlands
Postal address: P.O. Box 61, 8325 ZH Vollenhove, the Netherlands

Registered in The Netherlands, Registered no. 39060160.

Unless otherwise agreed by BMT ARGOSS in writing, all work,
services, goods or products supplied by BMT ARGOSS shall be subject
to and governed by BMT ARGOSS' own terms and conditions which are
available for inspection from BMT ARGOSS on request.

----Confidentiality Notice & Disclaimer----

The contents of this e-mail and any attachments are intended for the
use of the mail addressee(s) shown. If you are not that person, you
are not allowed to read it, to take any action based upon it or to
copy it, forward, distribute or disclose the contents of it and you
should please delete it from your system. BMT ARGOSS does not accept
liability for any errors or omissions in the context of this e-mail or
its attachments which arise as a result of internet transmission, nor
accept liability for statements which are those of the author and
clearly not made on behalf of BMT ARGOSS.