[Tex-nl] Texlive in Ubuntu

Pander pander at users.sourceforge.net
Sat Aug 18 10:30:47 CEST 2012

On 2012-08-18 09:40, Koen Wybo wrote:

> Waarschijnlijk domme vraag: kan texlive van debian dan niet zonder
> problemen functioneren op ubuntu?

Er is wat extra integratie en verificatie nodig zoals ik het heb
begrepen. Het is uiteindelijk mogelijk maar er is een te kort aan
menskracht om dit af te ronden.

Verder zijn er een aantal conflicten met fonts die ook los door Ubuntu
worden gepackaged. Dit zijn packages die je niet (makkelijk) kan
deinstalleren. Een oplossing hiervoor is dit script dat ik als root soms
run:

tlmgr update --self
tlmgr update --all
apt-get update
apt-get upgrade
if [ ! -e freefont ]
then
	svn co svn://svn.savannah.gnu.org/freefont/trunk/freefont
fi
cd freefont
svn update
cd sfd
make otf
cp -f *otf
/usr/local/texlive/2012/texmf-dist/fonts/opentype/public/gnu-freefont/
rm -f
/usr/local/texlive/2012/texmf-dist/fonts/truetype/public/gnu-freefont/*tf /usr/local/texlive/2012/texmf-dist/fonts/truetype/public/Asana-Math/*tf
/usr/share/fonts/truetype/yanone-kaffeesatz/*\.ttf /u
sr/share/fonts/truetype/ttf-dejavu/*tf
/usr/share/fonts/truetype/droid/*tf /usr/share/fonts/truetype/freefont/*tf
fc-cache -f
exit
fc-cache -f

Als iemand het verbeteringen op heeft, laat het me weten.

Groetjes,

Pander