[Tex-nl] Texlive in Ubuntu

Koen Wybo koen.wybo at pandora.be
Wed Aug 15 23:20:41 CEST 2012

Op 15-08-12 12:38, Harry de Jong schreef:
> Dag allen
> Een aantal weken geleden heb ik Ubuntu 12.04 op mijn laptop.
> Voor die tijd gebruikte ik Windows met Miktex, dat werkte uitstekend.
> Als ik nu een tex bestand wil compileren in Ubuntu (meegeleverd
> Texlive), dan wordt er van alles niet herkend, o.a.  'dev.sty' not
> found, 'picins.sty' not found,  rapport3.cls not found.
> Doe ik iets verkeerd of anders, hoe kan ik Texlive zo opwaarderen dat
> alles werkt?
> Het genoemde bestand wordt foutloos gecompileerd in MikTex Windows7

Geen oplossing voor ubuntu wel voor debian: in wheezy zit texlive2012.
Picins is niet volledig vrij, dat zal je zelf manueel moeten downloaden
van CTAN en in je .texmf zetten.
TExlive zelf installeren kan ook. De update is niet vanzelfsprekend: zo
is mijn texlive2010 na twee jaar regelmatig updaten dan uiteindelijk
onderuit gegaan. Met een herinstallatie van 2012 werkt alles weer perfect.

Koen Wybo