[Tex-nl] ruimte boven section-titel bovenaan kolom

Bart Pauwels bps1572 at mail.be
Sun Sep 25 20:52:00 CEST 2011

Beste,

Deze oplossing van Piet werkt perfect:

> \renewcommand\subsection{\@startsection{subsection}{2}{\z@}%
> {0pt}%
> {7.25pt}%
> {\rule{\linewidth}{0pt}\\*[-7.25pt]\nobreak\normalfont\normalsize\bfseries}}

en ze is ook heel eenvoudig.
Had ik misschien zelf kunnen vinden als ik zou geweten hebben dat \\ en \\* een optionele parameter kunnen hebben.

De oplossing van Wybo, met:

\mbox{\rule{0pt}{19.25pt}}

komt heel erg dicht bij, maar niet helemaal perfect. Als de subsection-titel bovenaan de pladzijde staat gaat het goed, maar wanneer deze op een andere plaats voorkomt klopt het helaas niet helemaal.

Bedacnkt aan ieder, en ik beloof dat ik binnenkort Memoir eens zal bekijken.

Bart