[Tex-nl] 4allTex

Pander pander at users.sourceforge.net
Sun Sep 18 11:27:04 CEST 2011

De meest complete installatie is momenteel http://www.tug.org/texlive/

> Graag wil ik op de hoogte komen van de toestand nu.

Tegenwoordig wordt Unicode en TTF en OTF fonts ondersteund. Een mooie
combinatie is hiervoor de XeLaTeX compiler met fontspec package en
memoir documentclass. Daar zijn volop handleidingen voor.

> P.S. Vooral voor math. formules was Tex ideaal.

Inmiddels zijn er drie open source lettertypes speciaal voor wiskundige
formules. Asana Math, XITS en Latin Modern Math.

Inmiddels zijn sommige pakketten vervangen babel -> polyglossia dus daar
zul je even aan moeten werken. Mijn ervaring van 1994 tot nu is dat veel
zaken makkelijker zijn geworden. Al helemaal met Context maar daar heb
ik bijna geen ervaring mee.

Groetjes en enjoy,

Pander