[Tex-nl] Hyperlinks

Rick van Rein rick at openfortress.nl
Sun May 22 09:48:19 CEST 2011

Hoi,

> Wat blijkt: de tekst staat op pagina 22, daar staat ook het
> \label{loc:require}. Het betreffende hoofdstuk begint op pagina 21.

Dat is raar... als ik \section zou hebben ontworpen zou ik eerst de
label voor of na de kop hebben willen zetten, besloten hebben dat
voor beter is dan na omdat dit soort gevallen anders nog vervelender
is, maar daarna zou ik doorgedacht hebben dat het beter is om het
label altijd op dezelfde pagina te hebben als de titel, en zou ik hem
ofwel na de optionele page break, ofwel tussen hoofdstuktitelnummer en
titeltekst hebben geplaatst.  En ik zou in deze denktrant ook hebben
bedacht dat een label wellicht niet een punt (of \strut ofzo) moet
aanwijzen maar een gebied (de box met de kop).

Meestal doet LaTeX wat ik verwacht, vreemd dat het hier niet zo is.
Dit probleem kan toch haast niet nieuw zijn...?

-Rick