[Tex-nl] Hyperlinks

Johan Vromans jvromans at squirrel.nl
Fri May 20 23:05:52 CEST 2011

Johan Vromans <jvromans at squirrel.nl> writes:

> Ik vind dit trouwens ook een leuke (maar niet heus):
>
>   Executes <filename> as a Perl script.
>   See also \kwd{require} \vpageref{loc:require}.

De tekst zegt pagina 22, de link gaat naar pagina 21.

Wat blijkt: de tekst staat op pagina 22, daar staat ook het
\label{loc:require}. Het betreffende hoofdstuk begint op pagina 21.

In de .aux staat o.m.:

\@writefile{toc}{\contentsline {section}{Packages and Modules}{21}{section*.19}}
\newlabel{loc:require}{{}{22}{Packages and Modules\relax }{section*.19}{}}

Het lijkt erop dat de (v)pageref hyperlink altijd naar het begin van het
hoofdstuk springt.

(Dit gebeurt ook wanneer in de standaardversie van \section gebruik.)

De hyperlinks vanuit de index springen naar het begin van de pagina waar
de referentie op staat. Ook niet optimaal.

Vreemd.

-- Johan