[Tex-nl] Fwd: Latex

Kees van der Laan kisa1 at xs4all.nl
Tue May 10 11:10:25 CEST 2011

Hallo,

TeX en educatie is al oud thema, en kennelijk nog steeds actueel.
In mijn EuroTeX/ContexT2009 heb ik benadrukt dat educatie nauw verweven is
met taal, met het jargon van
je vak, en in het verlengde daarvan ligt hoe je dat schrijft ergo
publiceert, en dan kom je op gereedschappen zoals
TeX&Co, ... .
Een belangrijk onderdeel van je vorming.

Verder is het allerbelangrijkste van je opleiding dat je leert om te kunnen
gaan met veranderingen,
dus nieuwe zaken eigen maken wanneer nodig, het aloude  education
permanente.
En wees daarbij bewust dat zelfopvoeding gevaarlijke, kortzichtige kanten
kan hebben.

Ieder stelt zijn eigen prioriteiten tav zelfdoen cq uitbesteden, altijd een
afweging.

Ook deze discussie is educatie, bijspijkeren,
doorgeven van heea zoals in Hans antwoord de links naar nuttige info.

Grtjes---Kees---