[Tex-nl] Fwd: Latex

Adri van der Meer a.w.j.vandermeer at math.utwente.nl
Tue May 10 10:38:57 CEST 2011

On Tuesday 10 May 2011, Wybo Dekker wrote:

> Rapporteren is een van de belangrijkste activiteiten in elke wetenschap.
> Daar mag je dus in de opleiding aandacht voor verwachten, ook in
> technische zin. En tegenover de huidige hegemonie van Word, die er al
> vanaf de lagere school in wordt gestampt, is aandacht voor TeX dan niet
> misplaatst.
Ik stuur mijn studenten altijd het volgende berichtje:

De beste (korte!) handleiding die ik ken is van Piet van Oostrum
http://people.cs.uu.nl/piet/latexhnd.pdf
(misschien een beetje verouderd)
Veel uitgebreider (en moderner) is "LaTeX voor beginners" van
Wilfried van Hirtum, via
http://www.denkendehanden.net/latex.html
Bevat ook een uitgebreide instructie over het installeren van LaTeX!

Daarna krijg ik meestal reacties in de trant van "Ik had gedacht dat het veel
moeilijker zou zijn!"

Adri

--
A. van der Meer