[Tex-nl] Fwd: Latex

Rick van Rein rick at openfortress.nl
Mon May 9 17:38:29 CEST 2011

Hoi,

Anekdote...

> Áls je eenmaal verkocht bent, ga je ook
> niet meer terug.

Een paar vrienden van me hebben een klein bedrijfje in groene schoonmaak en
fietsreparatie enzo.  Die stuurden al langere tijd facturen via
http://docgen.vanrein.org/
waarin pdfLaTeX ingebakken zit in een webshell met webforms enzo.  Heel
praktisch (en open source, downloadbaar).

Maar de laatste tijd vari\"eren ze steeds meer in wat ze doen, en ik heb ze
laten weten dat ik niet voor elke factuur kan gaan aanpassen en dat de generieke
templates niet meer werken.  Maar ze waren ook verkocht, en wilden beslist niet
terug naar OpenOffice.org of iets dergelijks lelijks, gewoon omdat het er zoveel
netter uitziet dankzij LaTeX.

Tot mijn verbazing kon ik ze dolblij maken door zo'n Windows-LaTeX ding te
installeren.  Het is natuurlijk even wennen met de ampersands en dollartekens,
maar ze maken nu inderdaad zelf hun schoonmaak- en reparatiefacturen in plain
pdfLaTeX!

Soms vraag ik me af of ik wel zo'n goede invloed heb op mijn omgeving ;-)

Groet,
 -Rick