[Tex-nl] Fwd: Latex

Maarten Wisse Maarten.Wisse at theo.kuleuven.be
Mon May 9 16:18:17 CEST 2011

Zo is het maar net! LaTeX valt echt niet mee, en zoals Hans al zegt: de
standaardopmaak van een LaTeX-proefschrift is foeilelijk. Ik ben momenteel ook
een promovendus aan het helpen met het afronden van een proefschrift, op te
maken in de stijl die ik destijds voor mijn eigen proefschrift maakte, maar nu
ik daarin kleine aanpassingen wil maken,  weet ik soms zelf nauwelijks wat al
die commando's betekenen. Zoals ik ooit zei in de titel van een lezing voor de
NTG: TeX is net het evangelie: het is niet voor iedereen.

En toch gaat er geen tekst voorbij of ik schrijf em in Emacs/LaTeX, converteer
em naar OpenOffice en dan naar Word. Áls je eenmaal verkocht bent, ga je ook
niet meer terug. Tegen sommige secularisten mag je dat misschien niet zeggen,
maar dat is met het evangelie net zo...

Hart.gr.,

Maarten

--
Dr. P.M. Wisse
Weblog (Dutch; gewijzigd!): http://pmwisse.blogspot.com

Assistant Professor of Dogmatics and Ecumenics
Faculty of Theology
VU University Amsterdam

Research Fellow
Research Group Theology in a Postmodern Context
Catholic University of Leuven, Belgium

Editor of
Ars Disputandi
The Online Journal for Philosophy of Religion
http://www.ArsDisputandi.org