[Tex-nl] TeXworks voor .eps?

Kees van der Laan kisa1 at xs4all.nl
Thu Feb 10 11:17:09 CET 2011

Hallo,

Ik probeer TeXworks (TeXlive2010 DVD) te gebruiken als PostScript editor en viewer onder Vista.
Mbh  preferences voegde ik Acrobat Pro toe als `Processing tool' en zette het zoekpad.
Klikken op het groene pijltje opende wel het Acrobat Pro venster, maar... leeg?!?
Wat doe ik fout? Of kan het niet?

Mijn normale werkwijze is met de rechtermuisknop klikken op de .eps file
en dan uit het dropdown menu kies ik de optie Convert to Adobe Pdf.
Dat werkt.

De mini test file
%!PS
/Helvetica findfont 30 scalefont setfont
200 600 moveto  (Hello world!) show
showpage %al of niet maakt geen verschil
%%EOF

Bij voorbaat dank, ---Kees---