[Tex-nl] Welke (La)TeX (Was: Re: e ë ?)

Diederick C. Niehorster dcnieho at gmail.com
Wed Feb 2 05:31:30 CET 2011

2011/2/2 Wilfred van Rooijen <wvanrooijen at yahoo.com>:
> - Als je veel plaatjes hebt in 1 directory, dan kan je ze allemaal vantevoren converteren. Je moet dan wel een scriptje maken, want
>
> # > ps2pdf *.eps
>
> werkt niet. Nadeel: als je de EPS'en aanpast, dan moet je ook de conversie opnieuw doen.
>
> - Als je veel plaatjes hebt die ook nog eens op veel verschillende plaatsen in je computer staan, dan zou ik zeggen dat "on the fly" de beste oplossing is. Nadeel is dan alleen dat de latex run nogal traag wordt vanwege alle conversies.

Zoals ik eerder al zei, als je met pdflatex wilt werken bied epstopdf
hier uitkomst. Die converteerd de eps automatisch naar pdf (je kunt
dus gewoon de eps includen). Hij houdt ook bij of de eps gewijzigd is.
Zoja dan wordt de conversie naar pdf opnieuw gedaan, zoniet dan wordt
de conversie niet opnieuw gedaan. De run wordt dus alleen langzamer
als er plaatjes vervangen zijn of nieuw zijn.

Groeten,
Diederick