[Tex-nl] Migreren naar pdfLaTeX

Johan Vromans jvromans at squirrel.nl
Thu Apr 14 14:04:11 CEST 2011

Hoi,

Ik ben een van mijn boekproducties aan het migreren van LaTeX naar
pdfLaTeX. De meeste issues (fonts...) zijn inmiddels opgelost.

Ik zit nog met het aanbrengen van cropmarks. Vroeger deed ik dat met een
klein stukje PostScript in de preamble maar dat werkt uiteraard niet met
pdfLateX. Ik heb een tijdje zitten stoeien met crop.sty en geometry.sty
maar ik krijg er geen goede resultaten uit. De cropmarks vallen buiten
de pagina, dan wel de pagina's worden geschaald waardoor ze veel te
klein worden.[1]

Wat ik heb is (ongeveer):

  \topmargin 23mm
  \oddsidemargin 33mm
  \evensidemargin\oddsidemargin
  \textheight 146mm
  \textwidth 82.5mm

Wat ik wil is cropmarks die een pagina markeren van 107 x 177 mm op de
ongeschaalde printout.

Zie bv. http://www.squirrel.nl/pub/xfer/crop1.pdf .

Oplossingen, adviezen, suggesties zijn welkom.

-- Johan

[1] File crop.tex:

  \documentclass{article}
  \usepackage{pdfpages}
  %\usepackage[paperwidth=210mm,paperheight=297mm]{geometry}
  \usepackage[paperwidth=107mm,paperheight=177mm]{geometry}
  %\usepackage[cam,width=107mm,height=177mm,center,pdftex]{crop}
  \usepackage[cam,width=210mm,height=297mm,center,pdftex]{crop}
  \begin{document}
  \includepdf[pages=-]{refbase}
  \end{document}