[Tex-nl] probleem met "line spacing"

h.ernste at fm.ru.nl h.ernste at fm.ru.nl
Tue Apr 5 11:14:45 CEST 2011

Ik heb bij het typesetten van een boek een probleem met linespacing. Als
ik voor een deel van de tekst wissel naar een kleiner font met
\begin{footnotesize} en daarna weer terugwissel naar gewone fontsize met
\end{footnotesize} dan heeft de laatste alinea van dat gedeelte van de
tekst dat in die kleinere fontgrootte gezet wordt de verkeerde
regelafstand. Ik vermoed dat dus te vroeg naar de regelafstand van de
grotere fontgrootte gewisseld wordt. Ik weet echter niet waarom en ook
niet hoe ik dit kan beïnvloeden. Wie kan mij hierbij helpen
??

Ik ben nieuw op deze discussielijst en weet niet of deze discussielijst
ook plaatjes accepteert, maar ik voeg hier een plaatje bij van de
betreffende pagina bij in de hoop dat deze discussielijst dat accepteert.