[Tex-nl] eurosym

Roland Smith rsmith at xs4all.nl
Sat Oct 30 00:34:39 CEST 2010

On Fri, Oct 29, 2010 at 10:42:20PM +0200, Dick Hoogendijk wrote:

> Dat betekent dus dat \usepackage[latin1]{inputenc} niet gaat werken met
> het euroteken?
> Zit het niet in latin1 dan? Of is dit een domme vraag?

De euro zit in latin5, niet in latin1. Voor zover ik weet dateert de euro van
na de definitie van latin1. Dus toen hebben ze een nieuwe tekenset gemaakt;
latin1 + euro, en dat werd latin5.

Zelf gebruik ik meestal \EUR uit het marvosym package.

Roland
--
R.F.Smith                                   http://www.xs4all.nl/~rsmith/
[plain text _non-HTML_ PGP/GnuPG encrypted/signed email much appreciated]