[Tex-nl] eurosym

Piet van Oostrum piet at vanoostrum.org
Fri Oct 29 19:05:36 CEST 2010

Dick Hoogendijk wrote:

 > Hey, zie zomaar toevallig in dit draadje een pakket voorbij komen wat
 > ik nodig heb (denk ik).  \usepackage{eurosym} levert mij hopenlijk
 > het euroteken op dat ik zo node regelmatig miste.  Kan ik het dan
 > gewoon vanaf het (windows) toetsenbord invoeren met AltGr+euro? Of is
 > er een code voor nodig?

Als je zorgt dat de encoding van je TeX-document (en dus ook die van het Euro-teken) overeenkomt met declaratie van inputenc in je TeX-document, dan kan het. Ik gebruik bijvoorbeeld utf-8 en dan werkt het volgende:

\documentclass{article}
\usepackage{eurosym}
\usepackage[utf8x]{inputenc}
\begin{document}